top of page
  • zaczytanaewelka

15 pytań do....


Serdecznie zapraszam


na wywiad z

KLAUDIĄ  KOPIASZ  



Młoda, piękna, zdolna pisarka.

 Zadebiutowała powieścią „W głąb lawendowych uliczek”. 

Mam przyjemność prowadzić Book Tour z książkami Klaudii. Oto 15 pytań do pisarki.

1.Opisz siebie w kilku słowach Miłośniczka literatury, podróży, gotowania. Od dzieciństwa zakochana w Szekspirze. Czasem rozważna, czasem romantyczna.


2.Czym jest dla Ciebie szczęście?  Trudno jest mi przytoczyć jedną właściwą definicję szczęścia. Dla mnie szczęście ma wiele twarzy.Nosi imię mojej Mamy.Jest zaklęte w spokojnym poranku,spacerach,kolacji z najbliższymi.Dla mnie szczęście to również możliwość pisania,rozwoju,poznawania nowych ludzi,cieszenia się codziennymi sprawami. 3.Czy kierujesz się w życiu jakąś "Złotą myślą",masz motto życiowe?Jeśli tak to jakie? Właściwie są dwa.Pierwsze z nich to przysłowie rzymskie: per ardua ad astra" ( "ciężką drogą do gwiazd"). Natomiast drugie brzmi mniej więcej tak: Szanuj przeszłość, oddychaj teraźniejszością, patrz odważnie w przyszłość.Kochaj i otaczaj się tymi, którzy sprawiają, że uśmiech nigdy nie znika z Twojej twarzy.Nie obawiaj się krytyki, porażek, niewłaściwych ludzi. Pamiętaj, że każdy człowiek coś wnosi do Twojego życia. Niektórzy mogą dać Ci cenną lekcję, ostrzeżenie, inni – być najwspanialszym darem od losu.Bądź dobry i słuchaj głosu serca. Podążaj za marzeniami, spaceruj w deszczu, w słońcu, w blasku latarni. Ciesz się szelestem liści na wietrze, zapachem polnych kwiatów, ziarenkami piasku na plaży. A przede wszystkim nie zapominaj, że szczęście potrafi być tak blisko, że nieraz nie zdajemy sobie sprawy z tego, że czujemy jego oddech. Szczęściem tak często jest przecież drugi człowiek..

4. W jakich sytuacjach " dopada" Cię natchnienie i czy masz ulubione miejsce do pisania? 

To dość nietypowe, ale wena przychodzi późną jesienią lub zimą.Wydaje mi się, że jest to poniekąd związane z nikłym uczuciem melancholii.Wybieram się wtedy nad morze, w góry albo najzwyczajniej  w świecie błądzę ulicami miasta.Mam wrażenie, że czas przestaje mieć znaczenie, a ja mogę pisać i pisać...Przelewać swoje obserwacje na papier,uwieczniać chwile, odmalowywać emocje, tworzyć historie nakrapiane fikcją jak i utkane z prawdziwych doświadczeń.

5.Jestem bardzo ciekawa , która z Twoich książek jest Ci najbliższa  i dlaczego?  Każda z moich powieści jest mi bliska, ponieważ ze wszystkimi wiążą się pewne historie, wspomnienia.Moje książki żyją tak często, ilekroć są przeczytane i w każdej odnajduję duszę moich drogich czytelników.One sprawiają, że przypominam sobie spotkania autorskie, wszystkie wspaniałe chwile, jakie dzieliłam z miłośnikami słowa pisanego.

6. Czy lubisz spotkania autorskie z czytelnikami? Uwielbiam, choć przyznaję, iż ze względu na życie zagranicą, nie mogę sobie autorskie, wszystkie wspaniałe chwile, jakie dzieliłam z miłośnikami słowa pisanego.pozwolić na liczne spotkania.Wcześniej, zanim rozpoczęłam studia we Francji uczestniczyłam w spotkaniach autorskich w bibliotekach oraz na Targach Książki w Krakowie i w Warszawie.Do tej pory wspominam wspaniałą atmosferę tych spotkań. 7.Co Cię fascynuje , zadziwia , szokuje? Życie. To ono pisze najbardziej fascynujące i zadziwiające scenariusze. Przeplatane radością i smutkiem,życie jest niczym film, w którym niewidzialny kamerzysta podąża za nami,nagrywając pod różnym kątem nasze sukcesy i porażki,chwile zachwytów,rozgoryczenia, wzruszeń. Moglibyśmy rzec teatro mundi.Czasami mamy bowiem wrażenie, że w życiu wszystko jest z góry zaplanowane,niektórych wydarzeń nie jesteśmy w stanie uniknąć, a jednak mnogość niespodzianek, nieprzewidzianych zbiegów okoliczności oraz sam fakt,że życie, w przeciwieństwie do klasycznej sztuki, nie posiada ciągu przyczynowo skutkowego, sprawiają, iż trudno nam zdecydować, co bardziej rządzi naszym życiem - przeznaczenie czy przypadek.

  8.Praca pisarza daje satysfakcję, ale jest też wyczerpująca. Czy miewają Panie kryzysy twórcze? Zdarza się,że mam kryzys twórczy.Właściwie kiedy piszę, angażuję w to wszystkie swoje emocje.Dlatego wrażenia, jakie chcę przekazać czytelnikowi, to wszystko,co chcę, by on odnalazł w mojej prozie,najpierw odczuwam na własnej skórze.Po napisaniu powieści mam kryzys twórczy, który trwa mniej więcej tydzień, ewentualnie dwa tygodnie.Trudno jest mi odnaleźć się nie tylko w prozie, ale w samej rzeczywistości.Mam wrażenie, że świeżo napisana książka jest wciąż częścią mnie, nadal czuję to ciepło dłoni, kiedy piszę, a głowę mam zaprzątniętą myślami na temat nowo powstałej powieści.Co prawda większość moich kryzysów twórczych jest związanych ze zmęczeniem lub brakiem czasu. Niemożność pisania, najczęściej niezależna ode mnie samej, sprawia,że dopada mnie uczucie bezsilności i przygnębienia.

9.Czy słuchasz uwag innych? Czy jest ktoś, kto czyta Twoje książki przed premierą, kto podpowiada, pomaga, radzi ? Tak. Jestem zawsze otwarta na uwagi,sugestie,rady innych osób.Uważam,że każdy z nas jest inny i ta różnorodność jest wspaniałym czynnikiem stymulującym dynamiczność rozwoju społeczeństwa.Tak samo, każdy czytelnik jest inny i choć nie powstała taka książka, która podobała się wszystkim, a staram się wychodzić z nieco innego założenia - mimo iż chcę, by moja twórczość zdobywała coraz większe grono odbiorców, to jednak książki, które tworzę, są jak gdyby zarezerwowane głównie dla czytelników, którzy lubią romantyczne powieści z wątkiem podróżniczym, a także szukają zarówno optymizmu jak i liryzmu w prozie.

10.Którą ze swoich książek chciałabyś zekranizować w pierwszej kolejności?  Bardzo dobre pytanie! Przyznaję, że nie mam pojęcia. To pytanie skierowałabym do swoich Czytelniczek.Myślę, że udzieliłyby najlepszej odpowiedzi.

11. Twoje ukochane miejsce na ziemi do którego zawsze z chęcią wracasz? ZAKYNTHOS, czyli moje locus amoenus. To miejsce, w którym odnalazłam siłę do pisania. 

12.Co Cię pasjonuje poza pisaniem? Wiele rzeczy.Każdego roku staram się odnaleźć kolejną pasję, której oddaję się bez reszty.Moją największą pasją jest literatura,choć interesuję się również podróżami, gotowaniem, historią sztuki, językami obcymi oraz tańcem.W przyszłości chciałabym nauczyć się gry na fortepianie.

13.Co chcesz przekazać czytelnikom poprzez swoje książki? Chciałabym przekazać często zapomniane wartości.Przenieść chwile otuchy jak również dać odwagę do tego, by walczyć o szczęście.Ponadto, zabierając Czytelników w literacką podróż, tak naprawdę chcę, by spojrzeli w głąb siebie.

14. Jak reagujesz na recenzje , komentarze ma temat swoich książek? Dają mi one wiele radości, ponieważ to pokazuje, że moje powieści cieszą się zainteresowaniem.Ponadto każda opinia jest bardzo cenna, gdyż wiele jesteśmy w stanie z nich wywnioskować. Pozwalają one także na zastanowienie się nad naszym warsztatem oraz tym,w jaki sposób jesteśmy odbierani przez czytelników. Piszę, więc jestem.Ale to dopiero czytelnicy umożliwiają rozwinąć skrzydła.

  15. I pytanie na koniec  co dla Nas  czytelników nowego teraz przygotowujesz?  Kiedy premiera? Na chwilę obecną nie mogę nic powiedzieć, ale gdy tylko będę miała możliwość zdradzić jakieś szczegóły, od razu Was poinformuję. Dziękuję pięknie za przeprowadzenie wywiadu. Pozdrawiam serdecznie. Bardzo dziękuję Klaudio za poświęcony czas. Chętnych do zapisów na Book Tour z książkami Klaudii "Smak Szczęścia " i " Zapach Szczęścia" serdecznie zapraszam https://www.facebook.com/events/2165764283722347/ . Pozdrawiam serdecznie Zaczytana Ewelka https://www.facebook.com/zezaczytanaewelka/

15 wyświetleń0 komentarzy
Post: Blog2_Post
bottom of page