top of page
  • zaczytanaewelka

15 pytań do...



Serdecznie zapraszam

na wywiad z





Miałam przyjemność poznać Adama podczas spotkania autorskiego w http://www.wbp.lodz.pl/… 26.06.2019. Mam przyjemność wspólnie z Adamem organizować Book Tour z książką " Odwyk".


1. Adamie od premiery Twojego debiutu "Odwyk" minęły ponad dwa miesiące. Jak książka została przyjęta przez czytelników, jakie są opinie?

Wydaje mi się, że bardzo dobrze, o czym świadczy również wysoka ocena na portalu lubimyczytac pl. Dostaje wiele wiadomości z gratulacjami, pochwałami czy pytaniami dotyczącymi Odwyku. Opinie są bardzo pozytywne. Powieść pod względem jakości, intrygi czy zawiłości kryminalnej jest porównywana do największych mistrzów polskiego kryminału.


2.Skąd pomysł na "Odwyk" ? Co Cię zainspirowało do napisania tej książki?

Inspiracją do napisania Odwyku było zafascynowanie kryminałami, powieściami sensacyjnymi, thrillerami i horrorami. Z każdą kolejną przeczytaną książką rodził się w mojej głowie pomysł na stworzenie własnego kryminału. Dość szybko zaczął się rozrastać, aż w końcu postanowiłem przelać myśli na papier. I zacząłem pisać. Ponadto, zawsze chciałem stworzyć książkę osadzoną w Łodzi. Moim mieście rodzinnym, które, nie oszukujmy się, jest nieco omijane na literackiej mapie kryminału.


3.Jakie odczuwałeś emocje w dniu premiery? Czy telefon rozgrzany był do czerwoności od wiadomości , gratulacji?

Wielką radość i niedowierzanie, że moja marzenie stało się faktem. Widok napisanej i wydanej książki na półkach w księgarniach, nie można porównać z niczym. Oczywiście wraz z wydaniem posypały się gratulacje i pierwsze opinie.


4.Czy możemy liczyć na kontynuację " Odwyku"?

Jak najbardziej. Jestem w trakcie pisania. Mam nadzieje, że również mile zaskoczy czytelników.


5.Wiem,że jesteś nauczycielem historii w łódzkiej szkole, jak reagowali Twoi uczniowie i współpracownicy reagowali na wiadomość, że wydajesz książkę?

Z jednej strony nastąpiło wielkie zdziwienie, że ja, zwykły nauczyciel historii napisałem tak mocny kryminał, który został zaakceptowany przez wydawnictwo do wydania. Jednak szybko zdziwienie przeszło w radość i gratulacje.


6.Byłam obecna podczas Twojego spotkania autorskiego w Łodzi, co czułeś widząc na widowni swoich uczniów i absolwentów? Bardzo miło uczniowie wypowiadali się na temat nauczania przez Ciebie to naprawdę niesamowite być docenianym i to poza murami szkoły...

Widok moich uczniów i ich wypowiadane pozytywne słowa o mojej pracy są miodem na moje serce. Są ważniejsze niż jakiekolwiek inne gesty. Wtedy uczuwam, że to co robię, ma sens.


7.Jak wyglądał Twój początek od wysłania tekstu do wydawnictw? Jak długo czekałeś na odpowiedź z wydawnictwa i co czułeś w tym pierwszym momencie, kiedy już wiedziałeś ,że książka zostanie wydana? Po napisaniu książki i jej poprawkach wysyłałem ją do wielu wydawnictw. Czekałem standartowo czyli kilka miesięcy od „puszczenia” tekstu. Gdy przeczytałem wiadomość, niemal spadłem z krzesła z zaskoczenia. Myślałem, że to jest żart, ale okazało się, że prima aprilis już dawno minął.


8.Co Cię pasjonuje poza historią , poza nauczaniem młodzieży i pisania oczywiście?

Niestety z czasem wolnym jest coraz mniej, ze względu na pracę zawodową, prowadzenie bloga literackiego i pisanie kolejnej powieści. Jednak oprócz pisania, czytania i recenzowania książek, jestem wielkim fanem piłki nożnej. Staram się śledzić na bieżąco poszczególne wydarzenia z tej dziedziny, a oglądanie meczów jest najlepszym oderwaniem od wszystkich codziennych obowiązków.


9.Kto był Twoim pierwszym recenzentem? Słuchasz rad innych, jeśli mają inną koncepcję , pomysł?

Moimi pierwszymi recenzentkami były bardzo dobre znajome z pracy i nie tylko. Po przeczytaniu ukazały mi, gdzie popełniłem błędy, poprawiając je lub dając sugestie ich poprawek. A przede wszystkim odpowiedziała na pytanie, czy jest sens wysyłania tekstu do wydawnictw.


10. Prowadzisz bloga - jak narodził się pomysł na jego utworzenie i co w nim możemy znaleźć?

Recenzje i opinie przeczytanych książek pisałem już dawno na portalu lubimyczytac.pl. Z biegiem czasu uzyskiwałem coraz więcej „plusów” od czytelników wraz z zaproszeniem do grona znajomych. Widziałem, że opinie stają się popularniejsze. W związku z tym postanowiłem założyć blog, aby dotarły one do jeszcze szerszego grona. Blog o nazwie: „Daj się złapać książce” jest miejscem, gdzie można znaleźć recenzje różnych książek. Najwięcej znajduje się tam kryminałów, choć czasami sięgam po inne gatunki. Każdy znajdzie coś dla siebie. Zapraszam wszystkich!


11.Czy lubisz spotkania autorskie z czytelnikami? Oczywiście, że tak. Obecność czytelników na spotkaniu jest wyrazem tego, że pisanie ma sens.

12. O czym marzysz? O nominacji Odwyku do nagrody Wielkiego Kalibru… (śmiech).


13.Ulubiona książka z dzieciństwa? Harry Potter, ale też przygodowe książki Alfreda Szklarskiego (cykl o przygodach Tomka Wilmowskiego)


14.Ulubiony pisarz lub pisarka? Jakie książki najbardziej lubisz czytać? Nie mam jednego autorytetu, lecz kilku pisarzy skradło moje czytelnicze serducho. Mogę tu wymienić Katarzynę Puzyńską, Remigiusza Mroza i jego serię o Wiktorze Forscie, Zygmunta Miłoszewskiego, Stefana Dardę, Małgorzatę Rogalę, Alex Kava, Katchy Reichs, Maxa Czornyja i jeszcze kilku innych.


15.I pytanie na koniec co dla Nas czytelników nowego teraz przygotowujesz? Kontynuacje Odwyku, ponieważ niektóre wątki trzeba zakończyć lub jeszcze bardziej zagmatwać… (śmiech).

Bardzo dziękuję za udzielenie odpowiedzi Adamie, a Wy kochani komentujcie,piszcie jak wrażenia po wywiadzie. Chętnych zapraszam do zgłoszeń na Book Tour z debiutem autora" Odwyk ".

58 wyświetleń0 komentarzy
Post: Blog2_Post
bottom of page