top of page
  • zaczytanaewelka

14 pytań do...


Serdecznie zapraszam


na wywiad

z pisarzem


Albin Perc


Młody , debiutujący 07-05-2018 autor książką " ZIELONY ŻUK I BIAŁY GOŁĄB ROZPACZY" , mam przyjemność być współorganizatorką Book Tour.Najbardziej zagadkowa osoba, z przyjemnością przeprowadziłam wywiad , nie ukrywam z ciekawości czego się dowiem...


1. Jaką osobą jesteś Albinie? Opowiedz o sobie .

Zdecydowanie bliżej mi do marzyciela, aniżeli do osoby twardo stąpającej po ziemi. Trudno wyprowadzić mnie z równowagi, jeżeli już komuś się ta sztuka poszczęści zapamięta mnie na całe życie. Raczej typ sentymentalny. Przywiązuję się do rzeczy z którymi potem trudno mi się rozstać. W ludziach poszukuję autentyczności.


2. Jak zaczęła się twoja przygoda z pisaniem?

W szkole podstawowej miałem znaczne problemy z ortografią, tak więc zalecono mi wzmożone czytelnictwo. Dopiero później odkryłem, że samo czytanie nie wystarcza, że jest granica, która wiedzie na pokuszenie, gdy tylko uczynisz krok na przód.

3. Skąd pomysł na pisanie?

Zawsze z dużą łatwością przychodziło mi wymyślanie rozmaitych historii, rymowanek. Z czasem te umiejętności zacząłem traktować nieco poważniej – pielęgnując je po dziś dzień.

4. Czy masz jakieś nawyki , przyzwyczajenia które muszą pojawić się podczas pisania?

Oczywiście chciałbym napisać , że są takowe ;) - najlepiej gdyby były nietuzinkowe. W tej kwestii nie będę oryginalny duża czarna kawa i coś na podniesienie poziomu glukozy.


5. Co Cię inspiruje?

Największa inspiracja czyli to co dzieje się dookoła.

Obserwacja życia, mierzenie się z problemami , które z tych czy innych przyczyn stają się nam bliskie – odciskają piętno.

6. Masz swoje miejsce do pisania? Czy możesz pisać w każdym miejscu?

Nie mam miejsca szczególnego, gdzie pojawia się zdecydowanie częściej tzw. Wena. Musze mieć przy sobie swój komputer, to jedyny niezbywalny atrybut.


7. Jaka była reakcja rodziny,przyjaciół , znajomych po wydaniu pierwszej książki?

Myślę, że nie byli specjalnie zaskoczeni. Od dawna tlił się we mnie duch humanisty. W szkole dużo czytałem, udzielałem się w konkursach recytatorskich. Książka stała się w pewien sposób naturalną kontynuacją.


8. Jaki masz sposób na odreagowanie stresujących sytuacji?

Pisanie jest dobrą formą rozładowania napięcia. W sposób logiczny uczy porządkowania myśli.

9. Szczęście co dla ciebie znaczy?

Szczęśliwym człowiekiem jest ten , który zasypiając nie żałuje przeżytego dnia.

10. Co ci pasjonuje ?Oczywiście poza pisaniem?

Chciałoby się powiedzieć literatura – no pewnie eh przecież to jasne. W wolnym czasie lubię wędrówki piesze po górach. Pożądliwym okiem spoglądam na motocykle te nieco starsze zza oceanu posiadające dusze. Lubię naturę, tą która jest na wyciągnięcie ręki, ogród gdzie można przysiąść wieczorem i pogłaskać psa.

11. Kto jest twoim pierwszym recenzentem? Słuchasz rad,opinii innych?

Zawsze badawczo słucham opinii na swój temat. Najbardziej cenie te konstruktywne, które w sposób rzeczowy pomagają mi w doskonaleniu pisania, tak by wyzbyć się zbędnego patosu – oto jeden z zarzutów pod moim adresem ;)


12. Twoje marzenie to???

Nie zabijać marzeń !


13. W jaki sposób zachęciłbyś do przeczytania twojej książki?

Zawsze zależało mi , żeby literatura mówiła coś o człowieku i problemach z jakimi się mierzy. Żeby była w pewien sposób zaangażowana, mniejsza o to jeżeli pozostaje w niszy i trąci od niej konstrukcyjnym eksperymentem. Literatura powinna dawać do myślenia. Skłaniać człowieka do refleksji, zmuszać do przerwy i kolokwialnie mówiąc rozkminy – używając języka współczesnej młodzieży ;)


14 . I pytanie na koniec co dla Nas czytelników nowego teraz przygotowujesz?

Obecnie coś kreślę. Nie jest to wielka tajemnica. Mam nadzieję, że będzie to powieść utrzymana w konwencji dramatu. Akcja powieści w dużej mierze dzieje się na cmentarzu. Dlaczego właśnie cmentarz nie miałby stanowić dobrej scenerii do zadawania pytań dotyczących ludzkiej natury? Jaki jest sens naszej drogi – dokąd zmierzamy? Co dzieje się z człowiekiem kiedy zostaje wyzbyty świadomości? Czy ćma jako owad może w końcu być reprezentacją duszy? Na te i na inne pytanie postaram się odpowiedzieć w powieści zatytułowanej " Bezdech Ćmy".


Ślicznie dziękuję za poświęcony czas, muszę przyznać że moja ciekawość została troszkę zaspokojona. Na pewno będę dalej śledzić Twój rozwój i kolejne książki.

Jeśli jesteście zainteresowani książką Albina zachęcam do przyłączenia się do Book Tour, serdecznie zapraszam :

Zapraszam na moją stronę: https://www.facebook.com/zezaczytanaewelka/

Dziękuję .....




39 wyświetleń0 komentarzy
Post: Blog2_Post
bottom of page