top of page
  • zaczytanaewelka

15 pytań do...






Serdecznie


zapraszam


na wywiad z


EWĄ PIRCE




Nasze pierwsze spotkanie twarzą w twarz odbyło się podczas Targów w Warszawie, na początku byłam onieśmielona i wyciszona..... Po chwili jednak uśmiech i radosne usposobienie Ewy sprawiło, że czułam się jakbym rozmawiała z dawno niewidzianą koleżanką. Mam przyjemność prowadzić we współpracy z Ewą Book Tour z książką "Obietnica". Zapraszam...


1. Jak rozpoczęła się Twoja przygoda z pisarstwem?

Miałam dość depresyjny czas w życiu. Wiele z nas ma takie chwile, gdy się podłamuje i nie wiem co ze sobą począć. Wydaje mu się, że nie podoła, a jego życie to po prostu porażka. Ja w takim okresie szukałam czegoś, co mi pomoże. Czytanie już nie wystarczało, zaczęłam więc pisać 😊 To był najlepsza z rzeczy, jakie zrobiłam w swoim życiu.

2) Czy musiałaś przejść długą drogę zanim została wydana Twoja pierwsza książka? Co czułaś kiedy otrzymałaś informację z wydawnictwa , że Twoja powieść ujrzy światło dzienne?

Oj tak. Wydawcy szukałam dość długo. Jeżeli odpowiadali to negatywnie. Kiedyś znalazłam na jakimś blogu spis wydawnictw, które sprzyjają debiutantom. Nie chciałam wydawać pieniędzy, żeby wydać. Powiedziałam wtedy sobie, że jeżeli nie zechcą wydać mojej książki bez wkładu własnego, to nie wydam w ogóle, bo najwyraźniej nie ma w nich nic dobrego. Teraz odzywają się do mnie z propozycją wydania nawet ci, którzy wcześniej mi odmawiali.

3) Jak reagujesz na recenzje , komentarze na temat swoich książek?

Przy pierwszej książce dość mocno na mnie działały – zwłaszcza negatywne. Teraz? Skupiam się na tym, co dobre. Jestem emocjonalną osobą i czasami sprawi mi coś przykrość, ale liczyłam się z tym, wysyłając książki do wydawnictw. Nie ma ludzi, którzy będą kochali wszystko. Nie każdemu musi podobać się to, co piszę.

4) Czy kierujesz się w życiu jakąś " Złotą myślą " , masz swoje motto życiowe ?Jeśli tak to jakie?

Chyba te motta zmieniają się z biegiem lat (śmiech) Teraz po prostu staram się nikogo nie ranić i pomagać tym, którzy tej pomocy potrzebują. Życie uciera trochę noska i pokazuje nam, że nie my jesteśmy najważniejsi. Więcej pokory i ogłady.

5) Kto pełni rolę pierwszego recenzenta? Czy słuchasz uwag innych?

Pierwszym z pewnością jest moja Marysia i moja agentka 😊 Czasami wrzucam jakieś fragmenty na grupę i proszę o wyrażenie zdania moje wspaniałe króliczki <3

6) Jestem bardzo ciekawa która z Twoich książek jest Ci najbliższa i dlaczego?

Jeje… Zadajesz mi ciężkie pytania. (śmiech) Szczerze mówiąc, to każda jest mi bliska. Może „Zapisane w Pamięci” i „Dopóki nie zajdzie słońce” nieco bardziej niż pozostałe. Chociaż moim książkowym pierworodnym jest „Tu i Teraz”. No cholewka ciężko odpowiedzieć na to pytanie! To tak jakbym zapytała Ciebie: Które z dzieci kochasz bardziej? (śmiech)

7) Skąd czerpiesz inspiracje , pomysły do swoich książek?

Muzyka. To przede wszystkim. Najwspanialsza z inspiracji. Bez niej nie powstałaby chyba żadna historia. Oczywiście największą inspiracją jest moja muzyczna miłość Ed Sheeran.


8) Masz określony czas w którym piszesz, czy robisz to kiedy tylko przyjdzie Ci pomysł do głowy?

Teraz piszę w każdej wolnej chwili, bo dedline się zbliża. Wcześniej tylko nocami, a od wrześnie będzie to pięć godzin dziennie, jak tylko moje dzieciątka ulokuję w szkole/przedszkolu.

9) W jaki sposób zachęciłabyś czytelnika , aby rozpoczął przygodę z Twoimi książkami?

Polecić samą siebie? Kurczątko, ciężko :P:/ Może to pytanie najlepiej skierować do osób, które czytały moje powieści? (śmiech) Od siebie mogę napisać jedynie, że staram się, żeby historie które tworzę były pełne emocji i na długo pozostawały w sercach czytelników. Mam szczerą nadzieję, że mi się to udaje.

10) Co chcesz przekazać czytelnikom poprzez swoje książki?

Próbuję tworzyć historie, które nie opierają się tylko na romansie/erotyce. Chcę, żeby był w nich jakiś przekaz, coś cennego, mądrego, pozostającego w sercu i trafiającego do czytelnika. 😊 Staram się by moje bohaterki nie były głupie i lekkomyślne, a silne i waleczne. Chciałabym, aby każda z nas taka była i miała większą wiarę w siebie i swoje możliwości. Byśmy się nie poddawały, i walczyły zawsze i do końca. O siebie, swoje szczęście i uśmiech.

11) Załóżmy, że mogłabyś przenieść się do świata przedstawionego w dowolnej powieści. Jaką byś wybrała książkę i dlaczego?

Chciałabym przenieść się do starej powojennej Barcelony opisanej w książce „Cień wiatru” Carlosa Ruiz Zafona. Chciałabym odwiedzić bibliotekę Daniela Sempere, wypić z nim kawę i poprosić by zaprowadził mnie na Cmentarz Zaginionych Książek.

Ewentualnie jakiś wykład Profesora Emesona 😉

12) Co lubisz czytać ?Przy jakich książkach się relaksujesz?

Czytam wszystko prócz horrorów. To jaki gatunek wybieram zależy od nastroju. Nie zamykam się na jeden, lubię różnorodność. Ważne, żeby historia mnie wciągnęła i przeniosła do innego świata.

13. W jakich sytuacjach " dopada" Cię natchnienie i czy masz ulubione miejsce do pisania?

Ja po prostu siadam i piszę. Nie muszę czuć wyjątkowego natchnienia. Szukam jakiejś inspirującej piosenki, wsuwam słuchawki na uszy i odlatuję.

14. Od której Twojej książki poleciłabyś zacząć przygodę z Twoją twórczością komuś kto dopiero zaczyna poznawać Twoje książki?

To zależy, co kto lubi. Jeśli intryga i zemsta, to „Obietnica” będzie idealna. Jeżeli lubi życiowe historie to „Córka pedofila”, natomiast jeśli lubi sportowców i facetów z przeszłością i nie mniej zranione kobiety polecam „Zapisane w pamięci”.

15. I pytanie na koniec co szykujesz dla Nas czytelników nowego?

W tym roku na rynku pojawią się jeszcze dwie moje powieści. Na przyszły przygotowaną mam już komedię i romans. W planie mam jeszcze zakończenie jednej powieści i dokończenie dwóch rozpoczętych niegdyś projektów. Zobaczymy co z tego wyjdzie - czas pokaże.


Serdecznie dziękuję za poświęcony czas Ewie , ja osobiście bardzo kibicuję i mocno trzymam kciuki za powodzenie najmłodszego dziecka " DOPÓKI NIE ZAJDZIE SŁOŃCE " <3

Dziękuję ....

Zapraszam na moją stronę: https://www.facebook.com/zezaczytanaewelka/

61 wyświetleń0 komentarzy
Post: Blog2_Post
bottom of page