top of page
  • zaczytanaewelka

CYKL PRZEDŚWIĄTECZNY 5 PYTAŃ DO.....






MONIKA


CHODOROWSKA



Z wykształcenia

terapeuta pedagogiczny, żona i mama dwóch synów, autorka przepięknej książki

"Struny pragnień" ...


1. Jak przygotowujesz się do Świąt Bożego Narodzenia?

Jest to szczególny czas dla mnie. Staram się go przeżyć duchowo. Nie dać się zwariować komercji. W dzieciństwie Święta Bożego Narodzenia zawsze kojarzyły mi się z ciepłem rodzinnym, dobrą atmosferą. W dorosłym życiu bywa różnie. Wiem, że „jeśli coś w rodzinie rozpada się cały rok, to trudno to skleić w ten jeden świąteczny dzień”. Dlatego Święta spędzamy zawsze w gronie najbliższej rodziny. Z dalszą bywa różnie. Zmieniamy skład w zależności od sytuacji.


2. Czy ważna jest dla Was tradycja, przygotowania?

Jak spędzacie i świętujecie te ważne dni?

Ponieważ mam dwóch dorosłych synów, co roku proszę ich o pomoc w przygotowaniach potraw. Pieczemy piernik, robimy nóżki w galarecie, kapustę z grzybami lub bigos, sałatkę warzywną. Wkładam w to dużo wysiłku, bo chłopcy za każdym razem mnie o wszystko pytają, jakby to robili pierwszy raz :). Ale jest też dużo radości, bo wspominamy różne sytuacje z życia i z poprzednich świąt. Chodzimy też do Kościoła. Rzadko na Pasterkę, bo nie starcza nam sił. Jeżeli Wigilia jest w naszym domu zachowujemy większość tradycji: ubieramy choinkę, wypatrujemy gwiazdki, pod obrus wkładamy siano, nakrywamy jedno nakrycie więcej, przygotowujemy wraz z pozostałą rodziną dwanaście potraw, czytamy fragment z Pisma Św. o narodzinach Chrystusa, łamiemy się opłatkiem, składamy sobie życzenia, obdarowujemy się prezentami, śpiewamy kolędy. Od kilku lat robimy Wigilię składkową. Każdy przynosi po dwie potrawy. Dzięki temu nie jesteśmy zmęczeni przygotowywaniem dwunastu.


3. Czy masz jakieś szczególne życzenia do pierwszej Gwiazdki?

Otaczanie się dobrymi ludźmi, realizowanie swoich pasji, dbanie o równowagę, szukanie pozytywów, umiejętności wybaczania i żartowania, siły i zdrowia na to wszystko.


4. Lubicie śpiewać kolędy?

Kolędy śpiewamy pięknie i głośno. Na szczęście mamy słuch muzyczny.


5. Czy wierzycie w Waszym domu w Świętego Mikołaja???? Czy lubisz otrzymywać prezenty czy bardziej obdarowywać bliskich?

W Świętego Mikołaja zawsze wierzyłam i tak już pozostanie, a że wcielają się w niego różne osoby, to już inna sprawa. Dzieci, zwłaszcza te mniejsze też wierzą. Kiedyś uwielbiałam dostawać dużo prezentów. Obecnie wolę obdarowywać prezentami. Nie lubię kupować prezentów w ostatniej chwili. Robię listę kto czego potrzebuje i w miarę możliwości to kupuję. Lubię też robić niespodzianki.

Dziękuję Ewelinie Kwiatkowskiej-Tabaczyńskiej za możliwość przedstawienia mojej osoby i wszystkim Czytelnikom za poświęcony mi czas.

Monika Chodorowska autorka książki „Struny pragnień”.


Bardzo dziękuję Moniko za udzielenie odpowiedzi na moje pytania.

13 wyświetleń0 komentarzy
Post: Blog2_Post
bottom of page