top of page
  • zaczytanaewelka

Premierowa recenzja Patronacka "Kiecka i krynolina" Aleksandra Katarzyna Maludy Szara Godzina



Zachwycona stylem pisania, plastycznym językiem Aleksandry Katarzyny Maludy z ekscytacją wyczekiwałam najnowszej książki "Kiecka i krynolina", której premiera już dziś ukazała się nakładem Wydawnictwa Szara Godzina.


Kiedy przeprowadzałam z autorką wywiad w lipcu takie smaczki nam zdradzała:


"Moja nowa książka będzie zupełnie inna.

Po pierwsze pojawi się wątek współczesny, a tego jeszcze nie praktykowałam. Po drugie kluczową rolę w mojej powieści odegra pewien mebel – toaletka o niezwykłych właściwościach. To jest naprawdę niezwykła toaletka – ja ją wymyśliłam, ja opisałam, a potem ona objawiła się w rzeczywistości. Moja córka kupiła dom. Jednym z mebli, których poprzedni właściciele chcieli się pozbyć, była właśnie ona"


Czytając miałam ją przed oczami, autorka w przepiękny i interesujący sposób pokazuje nam tą toaletkę, zachodzące zmiany w dwóch całkiem różnych Kobietach, które dzieli 150 lat.

Obie zasiadają po dwóch stronach luster.


Poznajemy dwie Zośki, obie przeżywają bardzo trudne momenty w życiu.

Mężowie obu pań dopuszczają się zdrady,

obie borykają się z dylematami co począć,

jak się zachować, czy wybaczyć, jak dalej żyć?

Pewnego dnia ponownie siadają przed swoimi toaletkami i bach...

W niezwykły sposób, nie do końca zrozumiały zamieniają się miejscami.


Jak poradzi sobie Zofia, która na co dzień odziana w przepiękne aczkolwiek sztywne suknie z krynoliny mocno zabudowane w nowym dość skąpym według jej mniemaniu ubraniu?


Natomiast Zośka z roku 2019 z nowoczesnego apartamentowca przenosi się do dworku w Lutomierzycach do okresu powstania styczniowego.

Obie musiały odnaleźć się i nie zdradzić z zaistniałych zmian?


Zaskakujące, czasem mocno zabawne zdarzenia z jakimi przyjdzie się zmierzyć naszym bohaterkom sprawiły, że powieść porwała mnie i nie byłam w stanie oderwać się od czytania.


Zdecydowanie polecam tą humorystyczną opowieść, jestem przekonana, że dostarczy wam wiele fajnych emocji i skłoni do refleksji.


Serdecznie zapraszam w najbliższą środę na mój fanpage na spotkanie z Aleksandrą Katarzyną Maludy, z pewnością przepytam o szczegóły powstawania książki. Choć nie tylko...





60 wyświetleń0 komentarzy
Post: Blog2_Post
bottom of page