top of page
  • zaczytanaewelka

RECENZJA KSIĄŻKI "PĘKNIĘTE KRÓLESTWO OSTATNI JAGIELLONOWIE "RENATA CZARNECKA-EGZEMPLARZ RECENZENCKI


"PĘKNIĘTE KRÓLESTWO

OSTATNI JAGIELLONOWIE


RENATA CZARNECKA

EGZEMPLARZ RECENZENCKI


WYDAWNICTWO KSIĄŻNICA


Pierwsze co nasunęło mi się po otrzymaniu książki z Wydawnictwa to staranność, dbałość i przepiękne wydanie. Okładka jest przepiękna, przyciągająca wzrok .

Jest to moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki i muszę przyznać, że w ostatnim czasie nie często sięgałam po powieści historyczne to przeczytałam z dużą uwagą i zaciekawieniem.

W powieści przenosimy się do ostatnich lat życia królowej Bony. Śledzimy ból i stratę Zygmunta Augusta po śmierci żony Barbary Radziwiłówny.

Popada On w chorobę, sądzono, że stracił rozum z rozpaczy po ukochanej.

Zgodnie z wolą umierającej Barbary, Zygmunt postanowił pochować ją w Wilnie.

Szokiem dla mnie było to, że nie pozwolono mu przeżyć straty ukochanej, a już szukano dla niego kolejnej żony.

Bona typuje na jego żonę Izabelę, jednak ostatecznie Zygmunt poślubił z Katarzynę Habsburżankę.

Bona była twardą, konsekwentną , kierującą się rozsądkiem kobietą.

Więzi z synem były strasznie oziębłe i trudne.

Surowa i oziębła Bona nie dbała również o młodsze córki, pozostawiła je skupiając się na Izabeli i Auguście.

Ludzie myślą tylko o władzy, nie zważają na uczucia innych.


Książka zawiera przejmujący opis śmierci Bony, smutny i przerażający.

Opowieść niezwykle intrygująca, zaskakująca, miałam możliwość odświeżenia sobie historii .

Gorąco polecam przeczytanie tej książki, jest bez wątpienia bardzo wartościową lektura.

Z pewnością poznam pozostałe książki autorki. Bardzo dziękuję za możliwość przeczytania powieści.


Moja ocena 10/10







16 wyświetleń0 komentarzy
Post: Blog2_Post
bottom of page