top of page
  • zaczytanaewelka

Recenzja książki "STRUNY PRAGNIEŃ" Monika Chodorowska



BOOK TOUR

Zaczytana Ewelka


Egzemplarz recenzencki


"STRUNY PRAGNIEŃ"


Monika

Chodorowska


Kiedy tylko otrzymałam propozycję

zorganizowania BOOK TOUR i zrecenzowania książki

"STRUNY PRAGNIEŃ" natychmiast wychwyciłam jedno słowo AUTYZM, od razu wiedziałam, że chcę i muszę przeczytać tą książkę. Sama jestem mamą dziecka z autyzmem i w zupełnie inny sposób odbieram tą opowieść.

W książce poznajemy historię Klary i jej synka Franka dotkniętego autyzmem. Mama chłopca każdego dnia zmaga się z walką o swoje dziecko nie dopuszczając do siebie choroby swojego dziecka, każdego dnia odsuwając się od bliskich, znajomych, rodziny.

W piękny sposób przedstawiona jest miłość, troska

o syna, jednocześnie zauważamy jak bardzo krzywdząco społeczeństwo reaguje na inność Franka, ile bólu sprawiają opinie, reakcje ludzi przez co Klara zatraca się izoluje się od świata zewnętrznego. Dostosowuje całkowicie swoje życie pod syna, każdy dzień to walka, nawyki,

przyzwyczajenia nie wychodzą poza schemat dnia.

W cudowny sposób ukazana jest chwila kiedy Klara za namową ukochanej babci wyjeżdża odpocząć, pobyć samej ze sobą. Odkrywa siebie na nowo, zauważa tak zwykłe zmiany w sobie, poranione ciało i duszę, czego na co dzień nie zauważa, całkowicie oddając się synowi.

Książka wywarła na mnie ogromne wrażenie, musiałam ją przepłakać, na swój sposób zrozumieć.

Bardzo żałuję, że dopiero teraz ją przeczytałam, jaka szkoda że nie miałam takiej możliwości w momencie kiedy ja toczyłam bój o moje dziecko. Teraz dopiero widzę jak bardzo się zatraciłam się i zapadłam w sobie w tej walce.


Nasza historia różniła się tylko tym, że ja wiedziałam

i czułam, że moje dziecko obciążona jest chorobą. Często jednak szukając pomocy słyszałam, że wymyślam, wyolbrzymiam stan mojego dziecka. Przypomniałam sobie ile usłyszałam gorzkich słów, wyrzutów ludzi, jak bardzo uciekałam w nasz bezpieczny i znany świat izolując się od ludzi.

Od kiedy syn ma rozpoznaną chorobę i uzyskałam pomoc odpowiednich specjalistów dla mojego dziecka ja znalazłam miejsce dla siebie, swoich potrzeb, pragnień, marzeń. Stąd pomysł na ZACZYTANĄ EWELKĘ i wyjście do ludzi......

"STRUNY PRAGNIEŃ" to bardzo emocjonująca opowieść, sądzę że wiele osób powinno ją przeczytać może zauważyliby różnicę pomiędzy źle wychowanym dzieckiem, a dzieckiem zamkniętym we własnym świecie zwanym autyzmem.

Jest to książka do której z pewnością wielokrotnie powrócę w poszukiwaniu siły, nadziei i wiary.


Autorce ślicznie dziękuję za tą wyjątkową książkę i dedykację w niej zawartą.....


72 wyświetlenia0 komentarzy
Post: Blog2_Post
bottom of page