top of page
  • zaczytanaewelka

RECENZJA PATRONACKA KSIĄŻKI "TANCERECZKA" JOANNA PARASIEWICZ SZARA GODZINA




Jako Ambasadorka Wydawnictwa Szara Godzina mam ogromną przyjemność Patronować powieści "Tancereczka" autorstwa Joanny Parasiewicz.

Okładka jest po prostu zachwycająca,

a zawartość porywa i trzyma w napięciu

do ostatniej strony.


Malka Freiman jest Żydówką, nieprzeciętnie utalentowaną baletnicą w berlińskiej szkole tańca

w latach 30. XX wieku.

Talent jaki w niej drzemie nie jest doceniany przez najbliższych dla których ważniejsze jest,

aby utemperować jej charakter poprzez zaaranżowane małżeństwo.


Frank Rauber to zdolny samouk i wynalazca,

student Akademii Wojskowej, który wychowany został przez ojca w duchu nazistowskich idei. Przywdziewa esesmański mundur.


Ingrid Stern jest znakomitą pływaczką, liderką Związku Niemieckich Dziewcząt.

Oddana Wielkiej Rzeszy, poświęca się jej w pełni.

Kocha Franka, lecz bez wzajemności.


Ścieżki tej trójki krzyżują się w niespodziewanych okolicznościach. Wiele zamętu, niebezpieczeństw czyha na nich. Stopniowo poznajemy skrzętnie skrywane tajemnice, które nie mogą wyjść na światło dzienne.


Z zaskoczeniem pochłaniałam historię,

niekiedy odczuwałam wiele sprzecznych emocji.

Zachowań bohaterów czasem nie pochwalałam,

ale przy głębszym zastanowieniu starałam się zrozumieć ich postępowanie.

Kilkukrotnie ocierałam łzy z policzków, ale uwierzcie mi nie sposób się nie wzruszyć, szczególnie przy zakończeniu opowieści.


Jest to moje kolejne spotkanie z twórczością autorki, jestem oczarowana pięknym językiem, przekazem historii, która głęboko zapadła w moje serce. Opowieść dostarczyła mi wielu wzruszeń

i pięknych chwil. Z całego serca polecam.




16 wyświetleń0 komentarzy
Post: Blog2_Post
bottom of page