top of page
  • zaczytanaewelka

RECENZJA PATRONACKA "TYSIĄC METRÓW NAD ZIEMIĄ" AGNIESZKA ANDRZEJCZAK WYDAWNICTWO PAULINIANUM

Zaktualizowano: 5 paź 2021



Z ogromną przyjemnością objęłam powieść

"Tysiąc metrów nad ziemią" Patronatem medialnym.

To debiut autorki Agnieszki Andrzejczak.

Okładka urzeka swoją delikatnością, subtelnością,

tematyka skłania do refleksji i zastanowienia się nad

wieloma aspektami życia.


Dziewiętnastoletnia Marta Gruszka zmaga się z depresją.

Jest pod ogromnym wpływem apodyktycznej matki,

która swoimi wymaganiami przytłacza ją.

Porzucona przez chłopaka nie umie sobie poradzić z dręczącymi myślami, nie widzi sensu życia, postanawia popełnić samobójstwo.

Próba nie powiodła się i kiedy trafia do szpitala z diagnozą częściowego sparaliżowania zaburzenia depresyjne

pogłębiają się.

Dziewczyna poznaje Michała i Mary dzięki, którym stopniowo otwiera się i pozwala sobie pomóc w uzdrowieniu duszy i ciała.

Uwalniający taniec pomaga jej uwierzyć i odnaleźć sens życia.

Zakończenie wprawiło mnie w nielada zaskoczenie, ale zdecydowanie przyjemne.


Czasem wystarczy tak niewiele, aby pomóc osobie w potrzebie.

Rozmowa, spojrzenie, czasem po prostu obecność drugiej osoby, by uwierzyć, że warto żyć, kochać, marzyć, realizować swoje pragnienia. Tak niewiele, a tak ważne i potrzebne.

Wspólnie z bohaterką udajemy się w podróż wgłąb siebie,

bo inaczej się nie da. Jest niesamowicie i wyjątkowo.

Powieść odmieniła mnie wewnętrznie i wywołała uśmiech na mojej twarzy, z całą pewnością pomogła mi bardzo.

Poruszony temat religijności nie jest przytłączający,

jest pięknym uzupełnieniem.


Powieść uzmysławia z czym mierzą się osoby dotknięte depresją, uświadamia, że wiara czyni cuda.

Książka absolutnie dla każdego czytelnika.

Mnie nadzwyczajniej w świecie zachwyciła, a po przeczytaniu miałam ochotę oddać się uwalniającemu i oczyszczającemu tańcowi.

Dlaczego?

Zrozumiecie kiedy zdecydujecie się na spędzenie czasu z tą wyjątkową historią. Ja z całego serca polecam.








26 wyświetleń0 komentarzy
Post: Blog2_Post
bottom of page