top of page
  • zaczytanaewelka

RECENZJA POWIEŚCI "ZAKOCHANA HRABINA" AUTORSTWA URSZULI GAJDOWSKIEJ WYDAWNICTWO SZARA GODZINA


Urszula Gajdowska stworzyła cykl opowieści "W Dolinie Narwi", 24 lutego nakładem

Wydawnictwa Szara Godzina ukazała się trzecia część cyklu "Zakochana Hrabina".

Wszystkie trzy części bardzo mi się podobały, ale ta najbardziej skradła moje serce.

Może myślę tak, ponieważ jestem świeżo po przeczytaniu i najbardziej ją odczuwam.

Było zaskakująco, zabawnie i intrygująco, opisy panujących zwyczajów, stroje pobudziły moją wyobraźnię. Ach, jak cudownie byłoby choć na chwilę przenieść się do tamtych czasów.


Przenosimy się do roku 1817, poznajemy obyczaje, kulturę, przepiękne stroje, intrygi.

Aurelia Plater jest kobietą o nieprzeciętnej urodzie, odziedziczony majątek po zmarłym mężu przyciąga uwagę adoratorów. Zostaje uwikłana w próbę zabójstwa i porwanie.

Kobieta otrzymuje liściki z groźbami, dlatego prosi o pomoc w rozwikłaniu zagadki kto kryje się za anonimami mężczyznę, Błękitnego Majora. Nie ma pojęcia kto kryje się pod tajemniczą nazwą.


Na swojej drodze spotyka człowieka o opinii uwodziciela, hazardzisty i wpadającego ciągle w kłopoty majora Edmunta Berezę. Od lat jest między nimi konflikt, przy każdym spotkaniu wręcz iskrzy.

Czy w ich przypadku potwierdzi się twierdzenie "Od nienawiści do miłości jeden krok"?


Czytając bawiłam się rewelacyjnie, przezabawne sytuacje pomiędzy Aurelią i Edmundem,

ich rozmowy pełne zaciętości, to w jakie tarapaty wspólnie wpadali doprowadzały mnie do łez.

Od samego początku pomiędzy tą dwójką wyczuwalna jest chemia, im bardziej się na siebie złoszczą tym bardziej lgną do siebie i szukają swego towarzystwa.

Nie sposób ich nie lubić, są tak bardzo prawdziwi.

Zaskakujące akcje, czasem niebezpieczne, mylące wyobrażenie wywodziły mnie w pole.

Strasznie podobała mi się podejście, zachowanie hrabiny, oj nie dała sobie w kaszę dmuchać.

Powieść wciąga, bawi, zaskakuje i wprowadza zamieszanie, czyta się jednym tchem.


Kochani już 23.03. serdecznie zapraszam na moją stronę Zaczytana Ewelka o godz. 19:00 na spotkanie online z autorką. Przedstawimy Wam rysunki postaci występujących w powieści.


Ponadto zachęcam Was do obserwowania i polubienia strony autorskiej Urszuli, gdzie znajdziecie wiele ciekawostek i informacji na tematy opublikowanych już części, ale także tych, które są w planach wydawniczych. https://www.facebook.com/urszulagajdowskaautorka







37 wyświetleń0 komentarzy
Post: Blog2_Post
bottom of page